Persbericht Finding Farideh

Finding Farideh gaat vrijdag 9 augustus in première in Nederland!

Finding Farideh gaat over de Amsterdamse Eline die op zoek gaat naar haar verloren Iraanse identiteit. Ze is tijdens haar zoektocht naar biologische familie benaderd door Iraanse filmmakers die haar blog www.findfarideh.com hebben gevonden en gelezen.

In de zomer van 2015 zetten de filmmakers Azadeh Moussavi & Kourosh Ataee samen met Eline de crowdfunding campagne op via Cinecrowd en Hamijoo (Iran). In november van het zelfde jaar beginnen de opnames van Finding Farideh, eerst in Nederland en daarna in Iran.

Eline gaat voor het eerst sinds haar adoptie in 1977 terug naar Iran, ontmoet daar drie families die denken familie van haar te zijn. Emotionele ontmoetingen geven je een inzicht hoe het is voor een geadopteerde om te zoeken en ook hoe het is voor families die hun kind of zus al hun hele leven lang moeten missen… Vindt Eline haar Iraanse identiteit Farideh terug in Iran?

Finding Farideh is in première gegaan in Teheran tijdens het Cinema Verité Film Festival in december 2015. De film was genomineerd in acht categorieën en ontving maar liefst vier awards. Daarna heeft de film op vele film festivals over de hele wereld screenings gehad. De film heeft negen awards tot op heden ontvangen waarvan twee awards voor beste documentaire.

Finding Farideh heeft zeven maanden lang in de Art & Experience bioscopen in de grote steden van Iran gedraaid met veel lovende reacties van het Iraanse publiek.

Finding Farideh gaat a.s. vrijdag in première op NPO 2 Extra om 20.35 uur.

En wordt daarna nog 4 keer uitgezonden, zie de flyer onder dit bericht voor meer details.

Introductie Finding Farideh crowdfunding campagne: https://cinecrowd.com/nl/finding-farideh
Trailer Finding Farideh: https://findfarideh.com/2017/12/12/trailer-of-finding-farideh/

PS. NPO 2 extra is te vinden op kanaal 88 (KPN/Telfort/XS4all) of kanaal 222 (Ziggo). Ook live online te bekijken via https://www.npostart.nl/live/npo-2-extra

Fotocredit poster: Shauheen Daneshfar

About elinexplores

I am Eline Farideh, sometimes I am Eline and most of the time Farideh too . Always writing from both views. ElinExplores and I will FInd Farideh in the meantime. Iranian Dutch. Persian Soul in Dutch Life. Flying down to earth. With love and light. For you.. and I.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.